

RNCP Code: 35907
The goal of the Marketing Management Master’s programme is to educate future marketing management specialists in the sectors of products, services, and industries.
With a heavily emphasized digital outlook, this programme allows its students to master marketing techniques such as conceiving and integrating strategies as well as marketing and communication plans adapted to targeted markets.
Bloc 01 - S'approprier les usages avancés et spécialisés des outils numériques
ECTS : 6.00
HCM : 49.00
Social media management
HCM : 14.00
Language of instruction : French
- Intended learning outcomes
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- Prerequisite
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Blog et website management
ECTS : 6.00
HCM : 35.00
Language of instruction : French
Bloc 02 - Mobiliser et produire des savoirs hautement spécialisés
ECTS : 7.00
HCM : 35.00
Marketing et négociation
HCM : 7.00
Language of instruction : French
- Intended learning outcomes
/
- Prerequisite
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Communication internationale
ECTS : 4.00
HCM : 7.00
Language of instruction : French
- Intended learning outcomes
/
- Prerequisite
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Neuromarketing
ECTS : 1.00
HCM : 7.00
Language of instruction : French
- Intended learning outcomes
/
- Prerequisite
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Sémiotique, linguistique et communication
ECTS : 1.00
HCM : 7.00
Language of instruction : French
- Intended learning outcomes
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- Prerequisite
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Engagement durable et marques positives
ECTS : 1.00
HCM : 7.00
Language of instruction : French
- Intended learning outcomes
- Définir les enjeux contemporains de la marque
- Identifier les axes d’innovation par la marque
- Définir l’approche “Design Thinking”
- Manipuler les outils présentés
- Mobiliser les savoirs acquis
- Synthétiser une proposition stratégique
- Prerequisite
- Maîtriser le concept de marque
- Identifier les principales stratégies de marque
Bloc 03 - Élaborer une vision stratégique en marketing-vente
ECTS : 9.00
HCM : 52.50
Brand Management et Brand content
HCM : 14.00
Language of instruction : French
Servuction et Management des Services
ECTS : 6.00
HCM : 21.00
Language of instruction : French
Marketing B to B
ECTS : 3.00
HCM : 14.00
Language of instruction : French
Marketing automation
HCM : 3.50
Language of instruction : French
- Intended learning outcomes
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- Prerequisite
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Bloc 04 - Concevoir et/ou piloter des solutions de gestion en marketing-vente
ECTS : 7.00
HCM : 56.00
Stratégie de communication
ECTS : 7.00
HCM : 21.00
Language of instruction : French
- Intended learning outcomes
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- Prerequisite
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Relations médias
HCM : 14.00
Language of instruction : French
Relation clients
HCM : 7.00
Language of instruction : French
- Intended learning outcomes
Formation théorique et opérationnelle sur les RP et les RP 2.0.
Stratégie : comprendre comment fonctionnent les RP et RP 2.0, leurs enjeux et déterminer la stratégie opérationnelle à mettre en œuvre pour répondre aux objectifs préalablement définis.
Déterminer et concevoir les outils et moyens à mettre en œuvre, et à quel moment, pour soutenir la stratégie.
Bilan et analyse des actions menées.
- Prerequisite
Connaître les bases de la stratégie de com et du plan de com
Retail marketing
HCM : 7.00
Language of instruction : French
- Intended learning outcomes
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- Prerequisite
Aucun
Tendances de communication
HCM : 7.00
Language of instruction : French
- Intended learning outcomes
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- Prerequisite
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Bloc 05 - Mesurer et contrôler via des outils et méthodes de gestion en marketing-vente
ECTS : 6.00
HCM : 49.00
Google analytics
ECTS : 1.00
HCM : 14.00
Language of instruction : French
Data marketing
HCM : 7.00
Language of instruction : French
- Intended learning outcomes
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- Prerequisite
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Études marketing
ECTS : 5.00
HCM : 28.00
Language of instruction : French
- Intended learning outcomes
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- Prerequisite
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Bloc 06 - Mettre en œuvre des règles, des normes et des démarches qualité en marketing-ventel
ECTS : 6.00
HCM : 52.50
Innovation et enjeux de la transformation digitale
HCM : 21.00
Language of instruction : French
- Intended learning outcomes
- Découvrir l’intérêt et les enjeux des panels pour les entreprises
- Etudier les différents types de panels et leur utilisation par les entreprises
- Prerequisite
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Droit de la communication
HCM : 3.50
Language of instruction : French
- Intended learning outcomes
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- Prerequisite
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Nudge et trends marketing
HCM : 7.00
Language of instruction : French
Social network management
ECTS : 6.00
HCM : 21.00
Language of instruction : French
- Intended learning outcomes
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- Prerequisite
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Bloc 07 - Développer une culture managériale et organisationnelle
ECTS : 4.00
HCM : 42.00
Développement personnel
HCM : 14.00
Language of instruction : French
- Intended learning outcomes
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- Prerequisite
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Network management
HCM : 7.00
Language of instruction : French
- Intended learning outcomes
- Briser les préjugés du marché du travail
- Partager des témoignages sur la recherche de stage/emploi
- Présentation d’exemple et contre exemples CONCRETS
- Donner des méthodes pour créer son réseau professionnel
- Apprendre à gérer son réseau
- Prerequisite
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Business English
ECTS : 4.00
HCM : 21.00
Language of instruction : English
Bloc 08 - Concevoir des documents de communication
ECTS : 5.00
HCM : 56.00
Design marketing
HCM : 14.00
Language of instruction : French
- Intended learning outcomes
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- Prerequisite
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Design graphique
ECTS : 5.00
HCM : 35.00
Language of instruction : French
Créativité marketing
HCM : 7.00
Language of instruction : French
- Intended learning outcomes
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- Prerequisite
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Bloc 09 - Contribuer à la transformation en contexte professionnel
ECTS : 10.00
HTD : 45.00
Mission professionnelle
ECTS : 10.00
HTD : 21.00
Language of instruction : French
- Intended learning outcomes
- Mettre en application les enseignements dans une situation réelle d’entreprise ou de conseil.
- Prerequisite
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Managerial Economics
HTD : 24.00
Language of instruction : French
- Intended learning outcomes
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- Prerequisite
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The Marketing Management programme is available as a work-study and executive education programme (apprenticeship and professionalisation contract).
This programme is open to candidates:
- who have completed the Master’s degree first year (240 ECTS)
- or have substantial professional experience that adheres to the VPE requirements.
Recruiting process:
- Examination of candidate’s application
- Possible interview
The second year of the Marketing Management Master’s programme prepares students for the following professions:
- Brand or Product Manager
- Communications Manager
- Web Project Manager
- Social Media Manager
- Manager of a commercial sector or a market zone
- Services Manager
- Qualitative or Quantitative Marketing Studies Expert
- Marketing Operations Manager
- Business to Business Product Manager