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Faculty

Jean-Marc DÉCAUDIN

Publications

  • Articles (ranked journals)
    • Décaudin, J.-M., G. Skourtis, I. Assiouras, E. Karaosmanoglu, "Does the Co-Creation of Service Recovery Create Value for Customers? The Underlying Mechanism of Motivation and the Role of Operant Resources", European Management Review, June 2018
    • Décaudin, J.-M., J. Albouy, "Age differences in responsiveness to shocking prosocial campaigns", Journal of Consumer Marketing, April 2018, vol. 35, no. 3, pp. 328 - 339
  • Articles (non ranked journals)
    • Décaudin, J.-M., D. Lacoste, "Services Advertising: Showcase the Customer!", Journal of Marketing Communications, 2018, vol. 24, no. 5, pp. 518-534
    • Décaudin, J.-M., D. Lacoste, "Services Advertising: Showcase the Customer!", Journal of Marketing Communications, 2016, pp. online
    • Liapati, G., I. Assiouras, J.-M. Décaudin, "The role of fashion involvement, brand love and hedonic consumption tendency in fashion impulse purchasing", Journal of Global Fashion Marketing, 2015, vol. 6, no. 4, pp. 251-264
  • Books
    • Décaudin, J.-M., J. Igalens, S. Waller, La communication interne, Dunod, Paris, France, 2017
    • Malaval, P., J.-M. Décaudin, Pentacom, Pearson Education, London, United Kingdom, 2016
    • Malaval, P., J.-M. Décaudin, C. Benaroya, J. Digout, L. Sun, Pentacom édition chinoise, China machine press, China (PRC), 2015
    • Décaudin, J.-M., J. Digout, C. Fueyo, e-Réputation des marques, des produits et des dirigeants, Vuibert, Paris, France, 2013
    • Décaudin, J.-M., T. Saint Martin, Les panels, Pearson Education, London, United Kingdom, 2013
    • Malhotra, N., J.-M. Décaudin, A. Bouguerra, D. Bories, Études marketing, Pearson Education, London, United Kingdom, 2011
    • Décaudin, J.-M., A. Bouguerra, La communication marketing intégrée, Economica, Paris, France, 2011
  • International conferences
    • Loustaunau, L., A. Degorre, J.-M. Décaudin, "Longitudinal measure of affective reactions during a consumption experience: presentation of the CRDI tool." in 47th Annual Conference for the European Marketing Academy, 2018, Glasgow, United Kingdom
    • Loustaunau, L., A. Degorre, J.-M. Décaudin, "Mesure longitudinale des réactions affectives lors d’une expérience de consommation : présentation de l’outil CRDI" in 34 ème Congrès International de l’Association Française du Marketing, 2018, Strasbourg, France
    • Fueyo, C., J.-M. Décaudin, P. T. Bui Nguyen, "La vengeance de masse des salariés : quel effet sur la réputation perçue de l'entreprise par les consommateurs ?" in 33ème Congrès International de l'Association Française de Marketing (AFM), 2017, Tours-Orléans, France
    • Fueyo, C., J.-M. Décaudin, "L'e-contenu de l'expression des employés : crédibilité et rôle dans l'e-réputation de l'entreprise ?" in 33ème Congrès International de l'Association Française de Marketing (AFM), 2017, Tours-Orléans, France
    • Décaudin, J.-M., C. Fueyo, "Comment utiliser les réseaux sociaux professionnels pour gérer son e-réputation" in 32ème Congrès de l’Association Française du Marketing (AFM), 2016, Lyon, France
    • Décaudin, J.-M., P. T. Bui Nguyen, ""Avenger-customers" How do negative emotions drive their revenge behavior?" in 45th Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC), 2016, Oslo, Norway
    • Décaudin, J.-M., C. Fueyo, "Employees’ voice on professional social networks: a major influence on e-reputation" in 45th Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC), 2016, Oslo, Norway
    • Décaudin, J.-M., C. Fueyo, "Gestion de la Page Entreprise LinkedIn : intérêts des typologies ; application au secteur automobile" in 32ème Congrès de l’Association Française du Marketing (AFM), 2016, Lyon, France
    • Décaudin, J.-M., P. T. Bui Nguyen, "La crise de marque : Quand le client amoureux de la marque devient son ennemi !" in 32ème Congrès de l’Association Française du Marketing (AFM), 2016, Lyon, France
    • Nguyen, N. D., J.-M. Décaudin, P. T. Bui Nguyen, "Contextes déclencheurs de la punition-vengeance du client : une étude qualitative exploratoire" in 31ème Congrès International de l’Association Française du Marketing (AFM), 2015, Marrakech, Morocco
    • Nguyen, N. D., J.-M. Décaudin, P. T. Bui Nguyen, "Is service failure the only background factor that triggers customer revenge ?" in 44th Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC), 2015, Louvain, Belgium
    • Ranchoux, C., J.-M. Décaudin, "Perception of internal communication tools: an exploratory study" in 43rd Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC), 2014, Valence, Spain
    • Skourtis, G., J.-M. Décaudin, I. Assiouras, "Reconsidérer les défaillances des services et de stratégies de rétablissement du service: Présentation de mécanisme derécupération du valeur (MVR)" in 30ème Congrès annuel de l’Association Française de Marketing, (AFM), 2014, Montpellier, France
    • Décaudin, J.-M., P. T. Bui Nguyen, "Definition and determinants of willingness to pay for foreign products: the case of international fashion products in Vietnam" in 13th International Marketing Trends Conference, 2014, Venice, Italy
    • Décaudin, J.-M., P. T. Bui Nguyen, "La vengeance du consommateur : un mélange d’émotions" in 11th International Marketing Trends Conference, 2012, Venice, Italy
  • Conferences, symposiums, workshops
    • Skourtis, G., J.-M. Décaudin, I. Assiouras, E. Karaosmanoglu, "Conceptualizing Service Dominant-logic through the Lens of Service-Dominant Logic: A Value-Based Approach When employee co-destroyed customers’ well-being" in The Agenda 2015 Naples Forum on Service, Service Dominant Logic, Network & Systems Theory and Service Science: Integrating Three Perspectives for a New Service, 2015, Naples, Italy
    • Skourtis, G., J.-M. Décaudin, I. Assiouras, "Conceptualizing Service Dominant-logic through the Lens of Service-Dominant Logic: A Value-Based Approach" in AMA Winter Marketing Educators’ Conference, 2015, San Antonio, USA
  • Radio, TV, press
    • Décaudin, J.-M. - "Aider à décrocher de la viande : le coup de com d'une start-up lyonnaise (interview)" - 2021, Challenges, Paris, France
    • Décaudin, J.-M. - "Comment les forces de vente doivent-elles réagir à la vengeance du consommateur." - 2017, Action Co
    • Décaudin, J.-M. - "Leroy Merlin, Dove, Lidl... Pourquoi les entreprises doivent soigner leur e-reputation." - 2017, Challenges
    • Décaudin, J.-M., Y. Grégoire, P. T. Bui Nguyen - "Gestionnaire de crise : attention au ressenti de vos clients ! Les clients aussi peuvent chercher à se venger" - 2015, Revue Gestion d'HEC Montréal