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Corps professoral, TSM Research, TSM Doctoral Programme

Sarah BOUJENDAR

Publications

  • Articles publiés dans des revues classées
    • Mignonac, K., S. Boujendar, G. Bergon, "How Organizational Cynicism Can Promote Customer-Directed Deviance Via Employee Resource Depletion And How Experiencing Supervisory Support May Help Overcome This Effect", Group and Organization Management, Automne 2023, vol. 0, no. 0
  • Chapitres d'ouvrages
    • El Akremi, A., S. Boujendar, "John P Meyer et Natalie Allen : La force stabilisatrice de l’engagement comme fondement de l’action" dans Les Grands Auteurs en Gestion des Ressources Humaines., F. Chevalier, C. Coron, H. Gaillard & E. Oiry Eds, EMS, Éditions Management et Société, pp. 177-189, 2024
  • Congrès internationaux
    • Boujendar, S., A. El Akremi, M. Molines, A. Perrier, "“Invisible Scars”: Investigating the long-term effect of citizen incivilities on firefighters’ engagement." dans 35e Congrès de l'AGRH, 2024, Barcelone, Espagne
    • El Akremi, A., S. Boujendar, J.-P. Gond, A. Perrier, "How and When Does Corporate Social Responsibility Encourage Employees’ Socially Responsible Behavior Outside of Work?" dans XXXIIIe Conférence annuelle de l'Association Internationale de Marketing Stratégique (AIMS), 2024, Montreal, Canada
    • Nguyen, L., S. Boujendar, A. El Akremi, "When Aspirations Become Addiction: The Underlying Mechanism and Boundary Condition that Foster Workaholism." dans European Academy of Management (EURAM) 2024 Conference, 2024, Bath, Royaume-Uni
    • Boujendar, S., N. Conway, "Daily Customer Mistreatment and Employee Performance in Call Centers: The Moderating Role of Brand Identification" dans 82nd Annual Meeting of the Academy of Management (AOM). Creating a Better World Together, 2022, Seattle, USA
    • Boujendar, S., N. Conway, "Customer mistreatment and employee counterproductive work behavior in call centers: the moderating role of brand identification" dans European Academy of Management (EURAM) 2020 Conference, 2020, Dublin, Irlande
    • Boujendar, S., N. Conway, "Customer mistreatment and employee counterproductive work behavior in call centers: the moderating role of brand identification" dans British Academy of Management (BAM) 2020 Conference, 2020, Royaume-Uni
    • Boujendar, S., N. Conway, "Customer mistreatment and employee performance in call centers: the role of brand identification" dans International Conference of the Institute of Work Psychology (IWP), 2020, Sheffield, Royaume-Uni
    • Boujendar, S., N. Conway, "Customer mistreatment and employee performance in call centers" dans Congrès de l’Association des sciences administratives du Canada (ASAC), 2019, St Catharines, Canada
    • Boujendar, S., "Agressivité verbale des clients et performance des salariés de centres d’appels : le rôle modérateur de l’identification à la marque" dans 29ème congrés de l'Association francophone de Gestion des Ressources Humaines (AGRH), 2018, Lyon, France
    • Boujendar, S., "Daily customer mistreatment, employee exhaustion and job performance : the moderating role of perceived organizational support" dans EAWOP 2017, 2017, Dublin, Irlande
    • Boujendar, S., "Agressivité quotidienne des clients et épuisement émotionnel quotidien des salariés : le rôle protecteur du soutien organisationnel perçu" dans Congrès de l’AGRH, 2016, Strasbourg, France
  • Colloques, conférences, workshops
    • Boujendar, S., "Les conséquences de l’agressivité des clients sur les comportements, le bien être des salariés dans les centres d’appels : une approche par la menace identitaire" dans Ateliers doctoraux, Congrès de l’AGRH, 2016, Strasbourg, France
  • Émissions radio, TV, presse écrite
    • Boujendar, S. - "Agressivité verbale des clients : comment soutenir les téléconseillers ?" - 2020, En contact Mag
    • Boujendar, S. - "Comment mieux gérer les clients agressifs en centre d'appels?" - 2020, RelationclientMag.fr, France
    • Boujendar, S. - "Les clients agressifs poussent à bout les téléconseillers" - 2020, Comprendre pour entreprendre, France
    • Boujendar, S. - "Agressivité verbale des clients : comment faire face ?" - 2020, Exploreur, Magazine scientifique de l’Université Fédérale Toulouse, France