Formations

Licence 3 Bachelor of Science in Global Management (FI)

Formation initiale Formation enseignée en anglais

contact

Christelle THÉRON
Responsable pédagogique

Aurore CROCHU
Responsable administratif-ve

bachelor@tsm-education.fr

candidature

Candidatures pour l'année 2023-2024 :
→ ouverture des candidatures : 1er mars
→ fermeture des candidatures : 3 avril 2023
→ publication des admissions : 19 juin 2023
→ confirmation des candidats : jusqu'au 23 juin 2023

 

 

Accéder à la plateforme eCandidatures

 

Inscrivez-vous à la newsletter pour recevoir des informations sur la formation.

S'abonner à la newsletter

label contrôlé par l&aposEtat    France Compétences RNCP Global Management International Award 
Eduniversal Mangament International  Eduniversal Occitanie Management et Entrepreneuriat

Code RNCP : 35924

 

Le Bachelor of Science in Global Management 3ème année (ex-International Management) apporte aux étudiants des compétences fondamentales en gestion dans un contexte international.

La dimension internationale du programme se traduit par des cours dispensés exclusivement en anglais, ainsi que par un stage de fin d'année à dimension internationale au cours du second semestre. Les étudiants issus du cursus Bachelor of Science in Global Management de TSM peuvent prétendre à une mobilité académique au premier semestre.

A l'issue du Bachelor of Science in Global Management, les étudiants seront capables de :

  • comprendre et appliquer les aspects théoriques et conceptuels du management,
  • d'utiliser une approche transversale pour résoudre des problèmes de commerce international,
  • communiquer efficacement en anglais, tant à l'écrit qu'à l'oral

 

Pour connaître les frais de scolarité pour suivre cette formation, veuillez consulter la section "Coût des études" sur cette page.

 

Strategic diagnosis

ECTS : 3.00

HCM : 24.00

Langue d'enseignement : Anglais

  • Objectifs pédagogiques

    Strategic knowledge: At the end of this course, students will be able to explain the relevance of strategy, what it means to realize a strategic diagnosis and why it is useful for companies.

     

    Strategic know-how: At the end of this course, students will be able to use theoretical knowledge, tools and concepts learnt in class to structure the external environment and internal capabilities of firms, and to find the opportunities and threats they face, and the strengths and weaknesses they have.

  • Prérequis

    Recommended: knowledge of the different functions inside organizations.

International training project

ECTS : 3.00

HTD : 9.00

Langue d'enseignement : Anglais

  • Objectifs pédagogiques

    By the end of the course, learners will be able to:

    • Make use of a toolkit for international internship and job search
    • Manage their e-reputation on the internet and LinkedIn
    • Present themselves quickly to be convincing towards recruiters (elevator pitch)
  • Prérequis

    None.

Organizational behavior

ECTS : 3.00

HCM : 24.00

Langue d'enseignement : Anglais

  • Objectifs pédagogiques

    Active participation in the course should enable students to:

    • Develop knowledge about the fields of management and organisational behaviour (OB).
    • Gain experience in applying management and OB knowledge to issues relevant to business organisations and practicing managers.
    • Gain experience in communicating their analyses, conclusions and recommendations in a professional manner.
    • Develop the ability to critically analyse, assess, and deal with the managerial and organisational implications of OB issues at the individual, interpersonal/group, and organisational levels of analysis.
    • Reflect on their own personality as well as on their own values in relation to the matters and issues discussed in the course.
    • Develop awareness of, and reflect on, the ethical concerns and social implications related to issues discussed in this course.
  • Prérequis

    None.

Finance

ECTS : 3.00

HCM : 24.00

Langue d'enseignement : Anglais

  • Objectifs pédagogiques

    At the end of this class students should be able to:

    • Compare cash-flows with different time horizons
    • Understands the basic of capital structure
    • Solve simple portfolio optimization problems
    • Distinguish between systematic and idiosyncratic risks, use that distinction to price assets.
    • Apply capital budgeting principles to make corporate investment decisions.
    • Provide an assessment of the value of a company

     

  • Prérequis

    A basic level in accounting (balance sheet and income statement), mathematics (maximization tools), and statistics (probabilities) is a plus.

Financial controlling

ECTS : 3.00

HCM : 24.00

Langue d'enseignement : Anglais

  • Objectifs pédagogiques

    At the end of this course, students will be able to:

    • Understand the international presentation of the financial statements
    • Understand the English language used in these statements
    • Find their way through the real-life financial statements of publicly-traded firms
    • Conduct a basic financial analysis to make business decisions
  • Prérequis

    No formal prerequisite.

CSR and business ethics

ECTS : 3.00

HCM : 24.00

Langue d'enseignement : Anglais

  • Objectifs pédagogiques
    • Describing what business ethics mean and how it relates to business issues in a variety of ways;
    • Identifying what is ethical and unethical regarding these issues;
    • Assessing company stakeholders and their influence;
    • Contributing to the definition and promotion of an ethical organizational culture;
    • Identifying and reacting to (un)ethical business issues in order to engage in positive employee citizenship.
  • Prérequis

    None.

Management theory and practice

ECTS : 3.00

HCM : 24.00

Langue d'enseignement : Anglais

  • Objectifs pédagogiques

    At the end of this course, you should be able to:

    • Design organizational situations reflecting managerial work features 
    • Execute an oral performance respecting quality criteria
    • Explain the differences between top, middle and first-line managers and their related work features 
    • Explain the stakes and related possible difficulties managers daily face
    • Implement feedback principles (both on the receiver and giver sides)
    • Apply course concepts to analyze a managerial interview
  • Prérequis

    None.

Technology, organizations and society

ECTS : 3.00

HCM : 24.00

Langue d'enseignement : Anglais

  • Objectifs pédagogiques

    At the end of this course, you should be able to understand:

    • What technology is, what does it matter what is its relation to organizations
    • How digital technologies (Cloud Computing and Big Data) foster competitive advantage of organizations
    • How digital technologies affect relationship to work in organizations
    • How technology does emerge and evolved between organizations and institutions
    • How the use of technology by organizations affects modern democracies
    • How the use of technology by organizations affects big challenges
  • Prérequis

    None.

Languages

ECTS : 4.00

HTD : 30.00

German

ECTS : 2.00

HTD : 21.00

  • Objectifs pédagogiques

    Group 1: This level covers a few basic grammar topics and application of grammar in day-to-day life that is in speaking, listening, reading and writing.

    Group 2: This level builds on already acquired grammar structures in order to further develop the ability to communicate in day-to-day life.

  • Prérequis

    Group1: None

    Group2: level A2, B1

Mandarin

ECTS : 2.00

HTD : 15.00

Langue d'enseignement : Chinois (mandarin)

  • Objectifs pédagogiques

    By the end of the course, learners will be able to:

    • Recall professional and business vocabulary 
    • Make use of grammar learning 
    • Develop reading and listening skills
    • Combine grammar and extensive vocabulary to write short essays and notes.

Spanish

ECTS : 2.00

HTD : 15.00

Langue d'enseignement : Espagnol

  • Objectifs pédagogiques

    By the end of the course, learners will be able to:

    • Recall professional and business vocabulary 
    • Make use of grammar learning 
    • Develop reading and listening skills
    • Combine grammar and extensive vocabulary to write short essays and notes.

Doing business abroad

ECTS : 1.00

HCM : 15.00

Langue d'enseignement : Anglais

  • Objectifs pédagogiques

    At the end of this course students should be able to:

    • Use Hofstede’s model to analyze cultural differences;
    • Use D’Iribarne & Trompenaars models to analyze cultural differences;
    • Discuss intercultural stakes in a working - and more specifically negotiation context;
    • Construct routines likely to help them develop their interpersonal abilities;
    • Appraise situations in which stereotypes may occur.
  • Prérequis

    None.

Entrepreneurship project

ECTS : 6.00

HCM : 24.00

Langue d'enseignement : Anglais

  • Objectifs pédagogiques

    At the end of this course, students will be able to:

    • Explain what is a business plan
    • List the key parts of a business plan
    • Describe how to test a business idea
    • Explain why entrepreneurial processes are iterative and adaptative
    • List the key entrepreneurial challenges
  • Prérequis

    None.

Informational skills

ECTS : 1.00

HTD : 9.00

Langue d'enseignement : Anglais

  • Objectifs pédagogiques

    At the end of the course, students will be able to:

    • choose the right database depending on the subject
    • consult the main sources for their subject
    • actively monitor
    • share documents, links and websites with other students
    • organize their bibliographies and reading lists 
    • improve their oral presentations 
    • enhance their documentary skills
  • Prérequis

    None.

Internship & International Day

ECTS : 24.00

HTD : 9.00

Langue d'enseignement : Anglais

  • Objectifs pédagogiques

    After this course, students should be able to:

    • Identify challenges of business and society in a global world
    • Discuss different perspectives of addressing global challenges
    • Iterpret and illustrate a topic of international relevance / scope

     

    They should also be able to:

    • Use their theoretical skills to manage professional situations
    • Appraise their managerial practices via the writing of an internship report
  • Prérequis

    None.

Conditions d’accès :

  • • Obtention de 120 crédits ECTS
    • • Le BSc étant entièrement enseigné en anglais, les candidats doivent attester d'un niveau d'anglais CECRL (Cadre Européen Commun de Référence pour les Langues) au moyen d'une certification. Attention : un niveau B2 est requis pour intégrer le bachelor.
      Liste des certifications en langue anglaise acceptées
      • • Exceptions :
        • - Les candidats titulaires d'un passeport de l'un des pays suivants sont exemptés des tests : Australie, Canada, Irlande, Nouvelle-Zélande, Royaume-Uni ou États-Unis d'Amérique.
        • - Les candidats ayant effectué la totalité de leurs études secondaires en anglais dans l'un des pays suivants : Australie, Canada (à l'exception du Québec), Irlande, Nouvelle-Zélande, Royaume-Uni ou États-Unis d'Amérique.
      • • Une attention particulière sera accordée aux notes en mathématiques

       

      Documents pour le dossier de candidature :

      • Relevés de notes du baccalauréat et du cursus universitaire
      • Test d’anglais
      • CV en anglais
      • Interview pré-enregistrée (pour les candidats pré-sélectionnés uniquement)
      • Lettre de recommandation en français ou en anglais
      • Lettre de motivation en anglais
      • Copie de la CNI ou du passeport

       

Dans un contexte de mondialisation et d'internationalisation, je trouve que cette formation correspond le mieux à la formation de futures managers capables de résoudre des problèmes internationaux de commerce, de travailler dans un environnement multiculturel et d'avoir une approche multidisciplinaire face aux différentes situations que l'on peut rencontrer.

Farah Fata

Promotion 2021

Accès sur sélection à l'ensemble des Masters de TSM enseignés en français ou en anglais.

Les autres formations

Licence 1 Bachelor of Science in Global Management (FI)

Licence 2 Bachelor of Science in Global Management (FI)