
Code RNCP : 35924
Le Bachelor of Science (BSc) in Global Management est un programme de trois ans à plein temps dispensé en présentiel, pour un total de 180 ECTS, enseigné entièrement en anglais, avec une admission chaque année en automne.
Ce programme généraliste de premier cycle en management global combine des bases académiques rigoureuses dans tous les domaines de la gestion avec des aperçus pratiques du monde professionnel. Après le BSc, les étudiants peuvent continuer en Master à TSM ou ailleurs dans le monde.
Le BSc vise à :
- fournir de solides bases théoriques, analytiques et techniques en management afin d’apporter des solutions à des problèmes mondiaux,
- encourager les étudiants à apprendre aussi bien à l'intérieur qu’à l'extérieur de la salle de classe,
- faire travailler ensemble une communauté internationale dynamique et collaborative, d’enseignants, d’étudiants, d’anciens élèves, d’entreprises partenaires et de partenaires internationaux,
- avoir des diplômés dotés de fortes aptitudes personnelles, interpersonnelles et multiculturelles,
- développer rigueur scientifique, esprit d'analyse et conscience éthique chez les étudiants
La philosophie éducative du programme est en trois phases : Éveiller (1ère année), Développer (2ème année), Accélérer (3ème année).
Au cours de la première année, les étudiants suivent des cours sur : les principes fondamentaux des sciences de la gestion ; les institutions internationales ; les systèmes politiques comparés. D’autres cours fondamentaux complètent ces cours introductifs tels que la comptabilité, la finance, le marketing et l’économie d'entreprise.
En deuxième année, l'accent est mis sur les perspectives alternatives et les contextes spécifiques de l'innovation, de la gestion de projet, de la géopolitique, de la gouvernance et de l'environnement juridique. Cela permet aux étudiants d'acquérir une compréhension de l'entrepreneuriat et du développement durable.
En troisième année, les étudiants approfondissent les modèles théoriques et les compétences analytiques pour leur permettre d'affiner leur esprit critique.
Au cours des trois années du programme BSc, les étudiants doivent passer un semestre ou une année à l'étranger dans l'une des universités partenaires de TSM.
Pour connaître les frais de scolarité pour suivre cette formation, veuillez consulter la section "Coût des études" sur cette page.
UE01 Leadership for sustainable change
ECTS : 3.00
HCM : 21.00
Langue d'enseignement : Anglais
UE02 Geopolitics
ECTS : 3.00
HCM : 21.00
Langue d'enseignement : Anglais
UE03 Project management
Langue d'enseignement : Anglais
UE04 Entrepreneurship and innovation
ECTS : 3.00
HCM : 21.00
Langue d'enseignement : Anglais
UE05 Governance and legal environment
ECTS : 3.00
HCM : 21.00
Langue d'enseignement : Anglais
UE06 Econometrics for business economics
ECTS : 3.00
HCM : 21.00
Langue d'enseignement : Anglais
UE07 Languages
ECTS : 4.00
HCM : 30.00
Mandarin
ECTS : 2.00
HTD : 15.00
Langue d'enseignement : Chinois (mandarin)
Spanish
ECTS : 2.00
HTD : 15.00
Langue d'enseignement : Espagnol
German
ECTS : 2.00
HTD : 15.00
- Présentation et objectifs pédagogiques
This course presents basic statistical thinking and data analysis techniques for decision-making under uncertainty, as applied in management and economics. It does not dwell on the details of computation, its main focus is on understanding a few statistical concepts and methods for interpreting data. It includes computer analysis of data.
By the end of the course, students should be able to produce and interpret graphical displays and numerical summaries of data, perform basic statistical hypothesis testing as well as simple regression analysis.
- Prérequis
Basic probability theory. Classical discrete and continuous distributions.
UE08 International training project
ECTS : 3.00
Langue d'enseignement : Anglais
- Présentation et objectifs pédagogiques
A) Course overview
It is a personalized project: it means it could be a humanitarian mission, a societal engagement, a micro virtual internship.
It could be either in France or abroad. For international students it could be a humanitarian mission or a societal engagement in your home country.
The minimum duration is 4 weeks (except for virtual internship: in that case it could be shorter).
Micro-internships are short-term, professional assignments that are similar to those given to new hires or interns. They usually consist of 5 to 40 hours of work and can occur any time of year. They are highly specific and project-based positions. Virtual means that, for example, you can be based in Toulouse and working for a company based anywhere on earth.
Note: if you want to cumulate this social impact project with a summer internship, it is also possible if, and only if, the topic is linked to social or societal issues (please check the SDGs list). In that case it could be an up to 3-month internship (in France or abroad).
B) Knowledge, understanding and cognitive objectives
By the end of the course, learners will be able to:
- Summarize main features of a SDGs topic
- Reflect on ethical, responsible, and sustainable issues linked to the topic
- Appraise the international perspective and/or issues linked to the topic
C) Skills and attitudes
By the end of the course, learners will be able to:
- Display respectful teamwork
- Listen to others with respect
- Display a professional commitment to ethical and responsible practices on a daily basis
Link to the programme
The module is positioned at the end of the first year of the BSc in Global Management. The knowledge acquired with this project will help students to build a relevant ethical, responsible, and sustainable understanding of issues linked to SDGs and allow students to rely on this knowledge to engage with business courses during the second and the third year of the BSc.
- Prérequis
None.
UE09 Human Resource Management
ECTS : 3.00
HCM : 21.00
Langue d'enseignement : Anglais
UE10 Management Control
ECTS : 3.00
HCM : 21.00
Langue d'enseignement : Anglais
UE11 Marketing and customer relationship management
ECTS : 3.00
HCM : 21.00
Langue d'enseignement : Anglais
- Présentation et objectifs pédagogiques
Presentation
This course aims at explaining the challenges in strategic, analytic and operational (e)Customer Relationship Management (CRM) in digital environments.
(e-)Customer Relationship Management (CRM) is a widely implemented strategy for managing a firm’s interactions with its customers. It involves using (digital) (IT) technologies to collect and analyze customer big data to personalize the firm-client relationships. eCRM furthermore involves using technologies to organize, automate, and synchronize business, marketing, service and sales processes. The topics to be addressed cover strategic, analytic and operational (e-)Customer Relationship Management (CRM), personalization, loyalty strategies, service recovery, as well as
emerging consumer behaviors in digital environments.
Intended learning outcomes
After the course, students should be able to :
- define conceptual foundations of (e)-customer relationship management
- identify the key elements of a customer-driven marketing strategy
- recognize (digital) influences of customer value building on firm’s outputs
- formulate loyalty marketing and CRM strategies for creating value to customers
- appraise drivers of (e)-customer relationship management effectiveness
- define metrics indicators of customer relationship performance
- use marketing databases in order to compute individual metrics of customer relationship performance define customer retention strategies
- integrate digital technologies as well as Web 2.0 tools to establish an (e-) CRM approach with closer and more personalized relationships with their customers.
- Prérequis
The (e-)Customer Relationship Management (CRM) course needs basic knowledge in Marketing Management. An at least introductive course in Marketing Management should have been attended during the former education of the students.
UE12 Mind, machines and morality
ECTS : 3.00
HCM : 21.00
Langue d'enseignement : Anglais
UE13 Introduction to data science
ECTS : 3.00
HCM : 21.00
Langue d'enseignement : Anglais
UE14 Research methodology
ECTS : 3.00
HCM : 21.00
Langue d'enseignement : Anglais
UE15 Languages
ECTS : 4.00
HTD : 32.00
Mandarin
ECTS : 2.00
HTD : 15.00
Langue d'enseignement : Chinois (mandarin)
- Présentation et objectifs pédagogiques
The objective of the game is to help students improving their understanding related to firms’ functioning and train them to real-life decision-making in organizations.
To this aim, students will work in group and use the knowledge gained in the other courses of the Bachelor to solve realistic organizational problems. In so doing, students will acquire a global vision of company management and learn to take coherent decisions taking into account the competitive environment and market analyses.
At the end of this course, students will be able to deal with a complex environment, and to process numerous and various information to take strategic decisions. The aim is to improve students’ interpretive skills, their ability to foresee financial evolutions and adapt to market ones, and their facility for teamwork. Finally, students will develop their understanding of the interactions between companies’ different departments and of the impact of external environment on performance.
- Prérequis
It is necessary to have followed the other courses of the Bachelor (organizational behavior, finance, financial controlling, marketing, strategic diagnosis, information technology for management, etc.) to have the knowledge necessary to play the game.
Spanish
ECTS : 2.00
HTD : 15.00
Langue d'enseignement : Espagnol
German
UE16 Business Game, Level 2
ECTS : 2.00
HCM : 1.50
HTD : 15.00
Langue d'enseignement : Anglais
UE17 Learn whatever you want, wherever you want
ECTS : 6.00
Langue d'enseignement : Anglais
UE18 TSM Green Entrepreneurship project
ECTS : 4.00
HCM : 3.00
Langue d'enseignement : Anglais
UE19 Information skills
ECTS : 1.00
HTD : 9.00
Langue d'enseignement : Anglais
Conditions d’admission :
- • Obtention de 60 ECTS
-
- • Le BSc étant entièrement enseigné en anglais, les candidats doivent attester d'un niveau d'anglais CECRL (Cadre Européen Commun de Référence pour les Langues) au moyen d'une certification. La certification ne doit pas dater de plus de deux ans au moment de la candidature. Tests acceptés :
-
- - TOEFL (sauf version ITP)
- - TOIEC (sauf Bridge)
- - Cambridge First Certificate
- - Cambridge Advanced Certificate
- - Cambridge Proficiency Certificate
- - IELTS (Academic)
- • Exceptions :
-
- - Les candidats titulaires d'un passeport de l'un des pays suivants sont exemptés des tests : Australie, Canada, Irlande, Nouvelle-Zélande, Royaume-Uni ou États-Unis d'Amérique.
- - Les candidats ayant effectué la totalité de leurs études secondaires en anglais dans l'un des pays suivants : Australie, Canada (à l'exception du Québec), Irlande, Nouvelle-Zélande, Royaume-Uni ou États-Unis d'Amérique.
- • Une attention particulière sera accordée aux notes en mathématiques
Documents pour le dossier de candidature :
- Relevé de notes du baccalauréat et du cursus universitaire
- Test d’anglais
- CV
- Interview pré-enregistrée (pour les candidats pré-sélectionnés uniquement)
- Lettre de recommandation en français ou en anglais
- Lettre de motivation en anglais
- Copie de la CNI ou du passeport
Évaluation des dossiers de candidature :
- Qualité générale du dossier : 25%
- Compétences en mathématiques : 25%
- Maîtrise de l'anglais : 25%
- Motivation : 25 %
Témoignage étudiant à venir