Publications
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Articles publiés dans des revues classées
- Meyer-Waarden, L., J. Bruwer, J.-P. Galan, "Loyalty programs, loyalty engagement and customer engagement with the company brand: Consumer-centric behavioral psychology insights from three industries", Journal of Retailing and Consumer Services, Mars 2023, vol. 71, no. 103212
- Roussel, S., J.-P. Galan, "Can Clicker-use support learning in a dual-focused L2 German course", Language Learning & Technology, Octobre 2018, vol. 22, no. 3, pp. 45–64
- Munzel, A., L. Meyer-Waarden, J.-P. Galan, "The social side of sustainability: Well-being as a driver and an outcome of social relationships and interactions on social networking sites", Technological Forecasting and Social Change, Mai 2018, vol. 130, pp. 14-27
- Munzel, A., J.-P. Galan, L. Meyer-Waarden, "Getting By or Getting Ahead on Social Networking Sites? The Role of Social Capital in Happiness and Well-Being", International Journal of Electronic Commerce, Mars 2018, vol. 22, no. 2, pp. 232-257
- Galan, J.-P., A. Vignolles, "Twetnographie : perspectives théoriques et managériales d’un service de microblogging", Revue Française du Marketing, Décembre 2013, no. 244-245, pp. 113-124
- Galluzzo, A., J.-P. Galan, "L’apport de l’ethnographie multisite à l’étude du consommateur fan", La Revue des Sciences de Gestion, 2013, no. 261-262, pp. 139-145
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Articles publiés dans des revues non classées, éditoriaux
- Roussel, S., B. Gruson, J.-P. Galan, "What Types of Training Improve Learners’ Performances in Second Language Listening Comprehension?", International Journal of Listening, 2017, pp. 1-14
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Chapitres d'ouvrages
- Munzel, A., J.-P. Galan, L. Meyer-Waarden, "Are you happy, my friend? Effects of online social interactions via social networking sites" dans Always Ahead im Marketing – Offensiv, digital, strategisch., S. Bartsch & C. Blümelhuber Ed., Springer, pp. 485-543, 2015
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Congrès internationaux
- Loustaunau, L., A. Degorre, J.-P. Galan, "Effects of background music on sport leisure consumption experience: the case of bouldering center." dans 48th Annual Conference for the European Marketing Academy, 2019, Hamburg, Allemagne
- Loustaunau, L., J.-P. Galan, "Effet modérateur de la musique sur la relation entre la satisfaction et l’orientation-client du personnel en contact : Une étude exploratoire." dans 34 ème Congrès International de l’Association Française du Marketing, 2018, Strasbourg, France
- Favier, R., A. Galluzzo, J.-P. Galan, "Biographical Repercussions As Context Of Reproduction Of Social Practices: An Application To Wine Sector" dans 46th European Marketing Academy Conference (EMAC), University of Groningen, 2017, Groningen, Pays-Bas
- Favier, R., A. Galluzzo, J.-P. Galan, "Le rôle de l'interdit dans la construction et le maintien d'un caractère sacré associé à un lieu : le cas de la cave à vins particulière" dans 33ème Congrès International de l'Association Française de Marketing (AFM), 2017, Tours-Orléans, France
- Favier, R., A. Galluzzo, J.-P. Galan, "Les incidences biographiques comme contexte de reproduction des pratiques sociales : la question d'une carrière de pratiques oenologiques" dans 33ème Congrès International de l'Association Française de Marketing (AFM), 2017, Tours-Orléans, France
- Vignolles, A., J.-P. Galan, A. Munzel, "Twitter opinion leaders: Identification and dynamics" dans 45th Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC), 2016, Oslo, Norvège
- Galluzzo, A., J.-P. Galan, "Vers une Consumer-Response Theory: étude des communautés interprétatives chez les fans de Michael Jackson" dans 31ème Congrès International de l’Association Française du Marketing (AFM), 2015, Marrakech, Maroc
- Munzel, A., J.-P. Galan, L. Meyer-Waarden, "Too Many Friends? Effects of Online Interactions Via Social Networking Sites" dans 44th Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC), 2015, Louvain, Belgique
- Massa, C., J.-P. Galan, "Study of the Concert Experience Lived by Consumers. Interpretive Analysis of Quantitative Data" dans 43rd Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC), 2014, Valencia, Espagne
- Favier, R., J.-P. Galan, A. Galluzzo, "La dynamique du discours antagoniste sur les réseaux sociaux : émergence d’une contre-idéologie chez les « fans » de Dacia" dans 30ème Congrès annuel de l’Association Française de Marketing, (AFM), 2014, Montpellier, France
- Munzel, A., J.-P. Galan, L. Meyer-Waarden, "Too many friends? The effects of online social network size and intimacy on happiness through social capital" dans 22nd International Colloquium on Relationship Marketing, 2014, Newcastle, Royaume-Uni
- Galan, J.-P., M. Giraud, L. Meyer-Waarden, "A Theoretical extension of the technology acceptance model to explain the adoption and the usage of new digital services" dans 42nd Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC), 2013, Istanbul, Turquie
- Galluzzo, A., J.-P. Galan, "Des consommateurs aux « littlemonsters » : l’industrie du disque peut-elle mobiliser les communautés de consommateurs ?" dans 29ème Congrès de l’Association Française du Marketing (AFM), 2013, La Rochelle, France
- Galluzzo, A., J.-P. Galan, "Ethnographie multisite de consommateurs fans :vers une consommation autonomisée" dans 29ème Congrès de l’Association Française du Marketing (AFM), 2013, La Rochelle, France
- Massa, C., J.-P. Galan, "Approche phénoménologique de l’expérience de consommation culturelle : Le cas du concert" dans 29ème congrès de l’Association Française de Marketing, 2013, La Rochelle, France
- Massa, C., J.-P. Galan, "L’expérience de consommation collective : du communautaire à l’identitaire. Le cas des flash mobs" dans 29ème congrès de l’Association Française de Marketing, 2013, La Rochelle, France
- Galan, J.-P., M. Giraud, L. Meyer-Waarden, "A Theoretical extension of the technology acceptance model to explain the adoption and the usage of new digital services" dans 29ème Congrès de l’Association Française du Marketing (AFM), 2013, La Rochelle, France
- Galan, J.-P., "Pour une approche interprétative de la modélisation du comportement du consommateur" dans 29ème Congrès de l’Association Française du Marketing (AFM), 2013, La Rochelle, France
- Vernette, É., L. Bertrandias, J.-P. Galan, A. Vignolles, "Construit et concept de leader d’opinion dans les réseaux sociaux : proposition d’un agenda de recherche" dans 28ème Congrès de l’Association Française du Marketing (AFM), 2012, Brest, France
- Vernette, É., L. Bertrandias, J.-P. Galan, A. Vignolles, "Identification d’un leader d’opinion : état des controverses" dans 28ème Congrès de l’Association Française du Marketing (AFM), 2012, Brest, France
- Vernette, É., L. Bertrandias, J.-P. Galan, A. Vignolles, "Le rôle et l'identification des leaders d'opinion dans les réseaux sociaux traditionneles et virtuels : controverses marketing et pistes de recherche" dans 11th International Marketing Trends Conference, 2012, Venise, Italie
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Colloques, conférences, workshops
- Munzel, A., J.-P. Galan, L. Meyer-Waarden, "Too many friends? The impact of Facebook on Happiness" dans 4th French-German Workshop on Consumer Empowerment and Transformative Services, 2015, Strasbourg, France
- Massa, C., J.-P. Galan, "The sensory dimension of cultural service experiences" dans 13rd International Research Conference in Service Management, 2014, La Londe-les-Maures, France
- Galluzzo, A., J.-P. Galan, "Des consommateurs aux « little monsters » : l’industrie du disque peut-elle mobiliser les communautés de consommateurs ?" dans 11èmes Journées Normandes de Recherche sur la Consommation, 2012, Deauville, France
- Massa, C., J.-P. Galan, "Du virtuel à l’(hyper)réel : l’expérience des flash mobs" dans 11èmes Journées Normandes de Recherche sur la Consommation, 2012, Deauville, France
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Conférences invitées
- Galan, J.-P., R. Favier, A. Galluzzo, "Career Narratives of Wine Aficionados in France and Argentina: The Role of Discursive Practices in the Appropriation of Oenophile Culture.", 2018, University of Glasgow, Royaume-Uni
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Émissions radio, TV, presse écrite
- Galan, J.-P. - "Avec ou sans Hadopi, un autre modèle s’impose" - 2012, Le Monde