Formations

Licence 1 Bachelor of Science in Global Management (FI)

Formation initiale Formation enseignée en anglais

contact

Andreas MUNZEL
Responsable pédagogique

Aurore CROCHU
Responsable administratif-ve

bachelor@tsm-education.fr

candidature

Candidatures pour l'année 2023-2024 :
→ ouverture des candidatures : 18 janvier 2023
→ fermeture des candidatures : 6 avril 2023
→ publication des admissions : 1 juin 2023
→ confirmation des candidats : jusqu'au 5 juin 2023

 

Etudiants français et européens

Accédez à votre espace PARCOURSUP

 

Etudiants internationaux

Accéder à la plateforme eCandidatures

 

Inscrivez-vous à la newsletter pour recevoir des informations sur la formation.

S'abonner à la newsletter

label contrôlé par l&aposEtat    France Compétences RNCP

Code RNCP : 35924


Le Bachelor of Science (BSc) in Global Management est un programme de trois ans à plein temps dispensé en présentiel, pour un total de 180 ECTS, enseigné entièrement en anglais, avec une admission chaque année en automne.

Ce programme généraliste de premier cycle en management global combine des bases académiques rigoureuses dans tous les domaines de la gestion avec des aperçus pratiques du monde professionnel. Après le BSc, les étudiants peuvent continuer en Master à TSM ou ailleurs dans le monde.

Le BSc vise à :

  • fournir de solides bases théoriques, analytiques et techniques en management afin d’apporter des solutions à des problèmes mondiaux,
  • encourager les étudiants à apprendre aussi bien à l'intérieur qu’à l'extérieur de la salle de classe,
  • faire travailler ensemble une communauté internationale dynamique et collaborative, d’enseignants, d’étudiants, d’anciens élèves, d’entreprises partenaires et de partenaires internationaux,
  • avoir des diplômés dotés de fortes aptitudes personnelles, interpersonnelles et multiculturelles,
  • développer rigueur scientifique, esprit d'analyse et conscience éthique chez les étudiants

La philosophie éducative du programme est en trois phases : Éveiller (1ère année), Développer (2ème année), Accélérer (3ème année).

Au cours de la première année, les étudiants suivent des cours sur : les principes fondamentaux des sciences de la gestion ; les institutions internationales ; les systèmes politiques comparés. D’autres cours fondamentaux complètent ces cours introductifs tels que la comptabilité, la finance, le marketing et l’économie d'entreprise.

En deuxième année, l'accent est mis sur les perspectives alternatives et les contextes spécifiques de l'innovation, de la gestion de projet, de la géopolitique, de la gouvernance et de l'environnement juridique. Cela permet aux étudiants d'acquérir une compréhension de l'entrepreneuriat et du développement durable.

En troisième année, les étudiants approfondissent les modèles théoriques et les compétences analytiques pour leur permettre d'affiner leur esprit critique.

Au cours des trois années du programme BSc, les étudiants doivent passer un semestre ou une année à l'étranger dans l'une des universités partenaires de TSM.

 

Pour connaître les frais de scolarité pour suivre cette formation, veuillez consulter la section "Coût des études" sur cette page.

Management science

ECTS : 3.00

HCM : 21.00

Langue d'enseignement : Anglais

  • Objectifs pédagogiques

    By the end of the course, you will be able to:

    • Comprehend management theories that you are introduced to or discover yourself so that you can adapt them to any work context with ease and flexibility.
    • You will demonstrate a basic understanding of the importance of values, ethics, and social responsibility for the Self and Contemporary Society (your personal and professional environments) that promotes well-being, productivity, corporate development, societal development, and personal achievement.
    • You will begin to exercise the act of critical thinking when reflecting on any circumstance (work or personal) that allows you to propose, communicate, and implement action plans that address the opportunities and issues in front of you and that follow the boundary conditions found in (b) above. In other words, you will formulate your critical thinking based on your values, ethics, and level of social responsibility.
    • You will begin to integrate key management science theories into practical opportunities, actions, and outcomes. 
    • Reflect on how elements (a-d) shape personal and community ethics, influencing and determining your decision-making.
  • Prérequis

    None.

Financial accounting

ECTS : 3.00

HCM : 21.00

Langue d'enseignement : Anglais

  • Objectifs pédagogiques

    By the end of the course, learners will be able to:

    • Understand what accounting is all about, its objectives, branches and major concepts.
    • Understand the users of accounting information and the type of information they are interest in.
    • Know the skills necessary to be a professional accountant
    • Understand future issues that may affect the job of accountants
    • Comprehend how accounting and accountants can contribute to ESG
    • Understand the accounting equation and the double entry principles and their applications
    • Develop critical understanding of posting business transactions into various books of accounts, legders, balancing off accounts and extracting the trial balance.
    • Prepare income statements and the balance sheet. 
    • Explain and interpret an income statement and a statement of financial position (balance sheet), show and explain their importance to a business.
  • Prérequis

    None.

Business economics

ECTS : 3.00

HCM : 21.00

Langue d'enseignement : Anglais

  • Objectifs pédagogiques

    By the end of the course, learners will be able to:

    • Define key concepts from economic theory, as applied in business contexts
    • Explain how supply and demand interact to determine market prices
    • Identify how incentives shape buyers and sellers incentives.
    • Reflect on changing market conditions and possible government intervention to formulate appropriate and sustainable organizational responses
  • Prérequis

    None.

Business Law

ECTS : 3.00

HCM : 21.00

Langue d'enseignement : Anglais

  • Objectifs pédagogiques

    By the end of the course, learners will be able to:

    • Understand the main legal and tax concepts in an international field relating to business and corporate transactions ;
    • Define her/his general legal needs when assessing a business situation.
  • Prérequis

    None.

Mathematics for business

ECTS : 3.00

HCM : 21.00

Langue d'enseignement : Anglais

  • Objectifs pédagogiques

    By the end of the course, learners will be able to:

    • Write a proof using the contrapositive of a conditional statement, a proof by induction
    • Manipulate the summation and product operators to add or multiply a sequence of terms
    • Know the definition and basic properties of arithmetic and geometric sequences, and how to determine their potential limit
    • Know how to solve basic equations and simultaneous equations
    • Know the definition of a numeric function, and how to use its derivative, its primitive to study it for example in an optimization problem
    • Know the definition and basic properties of a vector, a matrix (especially square matrixes, including diagonal and identity)
    • Choose the right mathematical tools to model a situation and answer a specific question or solve a case study
  • Prérequis

    None.

Excel/VBA

ECTS : 3.00

HCM : 21.00

Langue d'enseignement : Anglais

  • Objectifs pédagogiques

    Excel

    •    Basics of Excel

    •    Naming and Reference to cells

    •    Functions

    •    Charts

    VBA 

    •    Macros and Functions

    •    Interactions with the user

    •    Conditionals (If ... Then ... Else)

    •    Loops (Do While ... / For ...)

  • Prérequis

    None.

Languages

ECTS : 3.00

HTD : 31.50

English

ECTS : 1.00

HTD : 10.50

Langue d'enseignement : Anglais

  • Objectifs pédagogiques

    Deepen students’ knowledge of the English-speaking working world and English language

    Introduce specific vocabulary related to working conditions, business practices, and working abroad experiences.

  • Prérequis

    B1/B2 level

Mandarin

ECTS : 1.00

HTD : 10.50

Langue d'enseignement : Chinois (mandarin)

  • Objectifs pédagogiques

    At the end of the first year, the learners will be able to understand basic words and expressions related to personal areas or daily life.  They can fairly well repeat, recite and copy learned words and expressions. They begin to take an interest in learning Chinese and to have self-confidence. They begin to know Chinese culture and have an intercultural awareness in an open mind to the world. With the help of the teacher, they are introduced to the first strategies of learning, communication, use of resources and interdisciplinarity.

  • Prérequis

    None.

Spanish

ECTS : 1.00

HTD : 10.50

Langue d'enseignement : Espagnol

  • Objectifs pédagogiques

    According to their level (A1, A2, B1, B2, C1), at the end of this course, students will be able to:

    • Understand and react to Spanish oral situations, from media news, debates and conversations, conferences, etc.
    • Express themselves with linguistic correction, fluency and accuracy
    • Communicate in a wide range of situations, specially in business contexts
    • Know better the socio-economic environment of Spanish and Latin American societies
    • Be autonomous in the research of information and resources in Spanish about the hispanic countries
  • Prérequis

    None.

German

ECTS : 2.00

HTD : 21.00

  • Objectifs pédagogiques

    Group 1: This level covers a few basic grammar topics and application of grammar in day-to-day life that is in speaking, listening, reading and writing.

    Group 2: This level builds on already acquired grammar structures in order to further develop the ability to communicate in day-to-day life.

  • Prérequis

    Group1: None

    Group2: level A2, B1

Induction week

HCM : 15.00

Langue d'enseignement : Anglais

  • Objectifs pédagogiques
    • Get familiar with the new learning environment.
    • Develop skills to effectively learn and work together.
    • Collaborate on sustainability-related projects.
    • Learn how to become an active contributor to their new environment.
  • Prérequis

    None.

International training project

ECTS : 3.00

Langue d'enseignement : Anglais

  • Objectifs pédagogiques

    By the end of the course, learners will be able to:

    • Make use of a toolkit for international internship and job search
    • Discover business incubators, and managerial and entrepreneurial jobs
    • Build their professional project
  • Prérequis

    None.

Marketing

ECTS : 3.00

HCM : 21.00

Langue d'enseignement : Anglais

  • Objectifs pédagogiques

    By the end of the course, learners will be able to:

    • Embrace marketing as function within the company and as customer-focused concept beyond departmental boundaries.
    • Master the basic concepts in strategic marketing.
    • Design a customer- and value-centered marketing plan based on the relevant marketing parameters
  • Prérequis

    None.

Finance

ECTS : 3.00

HCM : 21.00

Langue d'enseignement : Anglais

  • Objectifs pédagogiques

    By the end of the course, learners will be able to:

    • Compare how securities are traded
    • Distinguish the Present Value and the Future Value
    • Make use of cash-flows with different time horizons
    • Interpret the design of financial instruments (stocks and ETFs)
    • Understanding where the risk comes from and how to correctly assess it.
  • Prérequis

    None.

Global climate change

ECTS : 3.00

HCM : 21.00

Langue d'enseignement : Anglais

  • Objectifs pédagogiques

    By the end of the course, learners will be able to:

    • Explain the current global climate change issue in a simple way  
    • Measure the complexity of the issue and identify the different parameters, including social, political, and economic impacts
    • Reflect on various solutions to apply at personal, corporate and collective levels.
    • Identify key national and legal instruments related to global climate changes
  • Prérequis

    None.

Probability

ECTS : 3.00

HCM : 21.00

Langue d'enseignement : Anglais

  • Objectifs pédagogiques

    By the end of the course, learners will be able to:

    • Understand and manipulate the basic tools in descriptive statistics
    • Choose the right graphic to represent data and know how to interpret it
    • Know how to compute probabilities, with discrete and continuous random variables
    • Know how to solve basic equations and simultaneous equations
    • Know how to compute and when to use the different moments, and what they represent
    • Know how to choose a relevant sample, test an hypothesis, and determine a confidence interval
    • Choose the right mathematical tools to model a situation and answer a specific question or solve a case study
  • Prérequis

    None.

Algorithmic

ECTS : 3.00

HCM : 21.00

Langue d'enseignement : Anglais

  • Objectifs pédagogiques

    By the end of the course, learners will be able to:

    • Apprehend computational problems
    • Build and formalize a solution
    • Implement solution programs in Python
  • Prérequis

    None.

Research methodology

ECTS : 3.00

HCM : 21.00

Langue d'enseignement : Anglais

  • Objectifs pédagogiques

    By the end of the course, learners will be able to:

    • Define basic concepts of research terminology
    • List and explain the ethical challenges of research
    • List the key steps of a literature review process
    • Explain quantitative and qualitative approaches to research
    • Recall the key steps of a research project
  • Prérequis

    None.

Languages

ECTS : 6.00

HTD : 63.00

Mandarin

ECTS : 1.00

HTD : 10.50

Langue d'enseignement : Chinois (mandarin)

  • Objectifs pédagogiques

    At the end of the first year, the learners will be able to understand basic words and expressions related to personal areas or daily life.  They can fairly well repeat, recite and copy learned words and expressions. They begin to take an interest in learning Chinese and to have self-confidence. They begin to know Chinese culture and have an intercultural awareness in an open mind to the world. With the help of the teacher, they are introduced to the first strategies of learning, communication, use of resources and interdisciplinarity.

  • Prérequis

    None.

Spanish

ECTS : 1.00

HTD : 10.50

Langue d'enseignement : Espagnol

  • Objectifs pédagogiques

    According to their level (A1, A2, B1, B2, C1), at the end of this course, students will be able to:

    • Understand and react to Spanish oral situations, from media news, debates and conversations, conferences, etc.
    • Express themselves with linguistic correction, fluency and accuracy
    • Communicate in a wide range of situations, specially in business contexts
    • Know better the socio-economic environment of Spanish and Latin American societies
    • Be autonomous in the research of information and resources in Spanish about the hispanic countries
  • Prérequis

    None.

German

ECTS : 2.00

HTD : 21.00

  • Objectifs pédagogiques

    Group 1: This level covers a few basic grammar topics and application of grammar in day-to-day life that is in speaking, listening, reading and writing.

    Group 2: This level builds on already acquired grammar structures in order to further develop the ability to communicate in day-to-day life.

  • Prérequis

    Group1: None

    Group2: level A2, B1

Business Game, Level 1

ECTS : 3.00

HCM : 1.50

HTD : 15.00

Langue d'enseignement : Anglais

  • Objectifs pédagogiques

    At the end of this course, students will be able to: 

    • Deal with a complex environment, 
    • Process numerous and various information to make strategic decisions,  
    • Develop their understanding of the interactions between companies' different departments, and the impact of the external environment on performance.
  • Prérequis

    It is necessary to have followed the other courses of the BSc. 1 program to have the knowledge necessary to play the game.

Learn whatever you want, wherever you want

ECTS : 6.00

Langue d'enseignement : Anglais

  • Objectifs pédagogiques

    By the end of the course, learners will be able to:

    • Summarize main features of a topic and its international perspective
    • Reflect on ethical, responsible, and sustainable issues linked to the topic
    • Check for consistency among sources
  • Prérequis

    None.

TSM Social Impact Project

ECTS : 3.00

Langue d'enseignement : Anglais

  • Objectifs pédagogiques

    By the end of the course, learners will be able to:

    • Summarize main features of a SDGs topic
    • Reflect on ethical, responsible, and sustainable issues linked to the topic
    • Appraise the international perspective and/or issues linked to the topic
  • Prérequis

    None.

Information skills

ECTS : 1.00

HTD : 9.00

Langue d'enseignement : Anglais

  • Objectifs pédagogiques

    At the end of this course, students will be able to: 

    • Develop methods to efficiently search for and find information,
    • Be able to critically evaluate the quality and relevance of information found. 
  • Prérequis

    None.

Conditions d'admission:

Pour pouvoir être admis, les candidats intéressés doivent détenir un diplôme d'études secondaires correspondant au niveau le plus élevé de l'enseignement secondaire (par exemple, le baccalauréat général français, le diplôme vwo néerlandais, le Zeugnis der Allgemeinen Hochschulreife allemand, le Gaozhong et le Gaokao chinois et au moins une année d'études universitaires, le High School Diploma aux États-Unis, etc...).

Vous n'avez pas encore obtenu votre diplôme ? Vous pouvez postuler si vous êtes en dernière année d'enseignement secondaire, mais seulement si vous obtenez votre diplôme avant le début de votre programme à TSM (c'est-à-dire avant la fin du mois d'août).

À noter qu'au cours des trois années du programme BSc, les étudiants doivent passer un semestre ou une année à l'étranger dans l'une des universités partenaires de TSM.

 

Documents à fournir :

  • Le ou les relevés de notes de l'école secondaire et/ou les prévisions de notes. À noter que nous n'acceptons que les relevés de notes officiels émis par votre école et/ou votre conseiller pédagogique. Une capture d'écran de l'environnement numérique de l’école où vous pouvez consulter vos progrès scolaires n'est pas acceptée.
  • Le/les diplôme(s) dans la langue dans laquelle il(s) a/ont été délivré(s).
  • Une traduction officielle de tous les documents : relevés de notes et diplômes si ceux-ci ne sont pas déjà en anglais ou en français.
  • Pré-requis en matière de langue anglaise :
    • • Le BSc étant entièrement enseigné en anglais, les candidats doivent attester d'un niveau d'anglais CECRL (Cadre Européen Commun de Référence pour les Langues) au moyen d'une certification. Attention : un niveau B2 est requis pour intégrer le bachelor.
      Liste des certifications en langue anglaise acceptées
    • Exceptions : les candidats remplissant l'une des conditions suivantes sont exemptés de test :
      • • Les titulaires d'un passeport d'un des pays suivants : Australie, Canada, Irlande, Nouvelle-Zélande, Royaume-Uni ou États-Unis d'Amérique.
      • • Les candidats ayant effectué la totalité de leurs études secondaires en anglais dans l'un des pays suivants : Australie, Canada (à l'exception du Québec), Irlande, Nouvelle-Zélande, Royaume-Uni ou États-Unis d'Amérique.
  • CV en anglais
  • Lettre de motivation en anglais
  • Interview pré-enregistrée via la plateforme ICIMS
  • Photocopie du passeport ou de la carte d'identité

J’étais à la recherche d’une formation en anglais dans des pays étrangers. Cette formation étant enseignée en France était l’opportunité de me perfectionner dans mon domaine tout en apprenant une nouvelle langue (le français). (...) La force de cette formation est son approche globale et multiculturelle, combinée à l’opportunité de conjuguer les connaissances théoriques apprises en classe à nos passions ou à des projets entrepreneuriaux.

Natalia Briceno

Promotion 2023

Les autres formations

Licence 2 Bachelor of Science in Global Management (FI)

Licence 3 Bachelor of Science in Global Management (FI)