Recherche

Faculté

retour

Roxane FAVIER

Attaché temporaire d'enseignement et de recherche

département

Marketing

roxane.favier@tsm-education.fr

During my Master in Marketing in the Consulting and Strategic Marketing track at Toulouse School of Management I studied cultural and interpretive consumption in the music industry, and I am now preparing a thesis in marketing applied to the wine sector. I have some field experiences in this domain and I want deal with this in depth by using a research perspective.

  • Domaines d'enseignement

    Marketing (lancement d'un nouveau produit)

  • Statistiques

  • Stratégie

  • Congrès internationaux

    FAVIER, R., A.GALLUZZO, J.-P.GALAN, "Biographical Repercussions As Context Of Reproduction Of Social Practices: An Application To Wine Sector" dans 46th European Marketing Academy Conference (EMAC), University of Groningen., 2017, Groningen, Pays-Bas

    FAVIER, R., A.GALLUZZO, J.-P.GALAN, "Le rôle de l'interdit dans la construction et le maintien d'un caractère sacré associé à un lieu : le cas de la cave à vins particulière" dans 33ème Congrès International de l'Association Française de Marketing (AFM)., 2017, Tours-Orléans, France

    FAVIER, R., A.GALLUZZO, J.-P.GALAN, "Les incidences biographiques comme contexte de reproduction des pratiques sociales : la question d'une carrière de pratiques oenologiques" dans 33ème Congrès International de l'Association Française de Marketing (AFM)., 2017, Tours-Orléans, France